粵語網路課堂

粵語是漢語方言之一,通行於廣東省大部分地區。據專家統計,包括海外華人在內,用粵語溝通的人不少於七千萬人。粵語作為漢語方言,與普通話固然有著許多相同的地方。然而兩者在語音、辭彙和語法各方面都有不少差異。我們應當注意粵語與普通話的對應關係,找出其中的規律以便提高學習效率。

粵語課程 — 初級

購物 — 常用句子

粵語 意思 拼音 示範
好靚呀! 靚,漂亮。 Hou2 leng3 aa3!
幾多錢? 多少錢? Gei2 do1 cin2?
有冇優惠呀? 有沒有優惠呀? Jau5 mou5 jau1 wai6 aa3?
你著咩碼?/ 你著幾大嘥士呀? 你穿多大號呢?咩,讀me1﹕「乜野」的合音。嘥士,英語size的音譯。 Nei5 zeok3 me1 maa5 ? / Nei5 zeok3 gei2 daai6 saai1 si2 aa3?
幾蚊雞,濕濕碎啦。 才幾塊錢,小意思啦。 Gei2 man1 gai1, sap1 sap1 seoi3 laa1.
我要白色嘅,唔要黑色嘅。 白色嘅,白色的。 Ngo5 jiu3 baak6 sik1 ge3, M4 jiu3 hak1 sik1 ge3.
粉色嘅唔好睇。 好睇,好看。 Fan2 sik1 ge3 m4 hou2 tai2.
男士服飾喺幾樓? 男士服飾在哪一層? Naam4 si6 fuk6 sik1 hai2 gei2 lau2?
碌咭定係畀現金呀?/ 可唔可以用信用咭? 刷卡還是給現金?可以給信用咭嗎? Luk1 kaat1 ding6 hai6 bei2 jin6 gam1 aa3?/ Ho2 m4 ho2 ji5 jung6 seon3 jung6 kaat1?
有冇呢隻牌子呀? 有冇這個牌子啊? Jau5 mou5 ni1 zek3 pai4 zi2 aa3?

購物 — 對話

粵語 意思 拼音
李廣越:張小姐,你好! 張小姐,你好! Lei5 Gwong2 jyut6: Zoeng1 siu2 ze2, nei5 hou2!
張小姐:你好!李生。 你好!李先生。 Zoeng1 siu2 ze2: Nei5 hou2! Lei5 saang1.
李廣越:我想問吓,買手提電話去邊度好呀? 我想問一下,買手機去哪兒好? Lei5 Gwong2 jyut6: Ngo5 soeng2 man6 haa5,maai5 sau2 tai4 din6 waa2 heoi3 bin1 dou6 hou2 aa3?
張小姐:上次你唔係去過旺角嘅,嗰度有間百老匯,好多嘢賣口架。 上次你不是去過旺角嗎,那兒有百老匯,有很多東西賣的。 Zoeng1 siu2 ze2: Soeng6 ci3 nei5 m4 hai6 heoi3 gwo3 Wong6 gok3 ge2, go2 dou4 jau5 gaan1 Baak3 lou5 wui6, hou2 do1 je5 maai6 gaa3.
李廣越:唔好意思,上次係晚黑去嘅,都唔記得點行囉。 不好意思,上次是晚上去的,都不記得怎麼走了。 Lei5 Gwong2 jyut6: M4 hou2 ji3 si3, soeng6 ci3 hai2 maan5 hak1 heoi3 ge3,dou1 m4 gei3 dak1 dim2 haang4 lo3.
張小姐:唔緊要,橫掂我得閒。我都想買對鞋。 我哋一齊去,買咗手提電話先, 再返沙田買鞋。好唔好呀? 不要緊,反正我有空。我也想買雙鞋子。 我們一起去,先買了手機, 再回沙田買鞋子。好不好? Zoeng1 siu2 ze2: M4 gan5 jiu3,waang4 dim6 ngo5 dak1 haan4. Ngo5 dou1 soeng2 maai5 deoi3 haai4 .Ngo5 dei6 jat1 cai4 heoi3,maai5 zo2 sau2 tai4 din6 waa2 sin1, zoi3 faan1 Saa1 tin4 maai5 haai4. Hou2 m4 hou2 aa3?
李廣越:冇問題! 沒問題! Lei5 Gwong2 jyut6:Mou5 man6 tai4!
張小姐:噉我哋陣間喺大學火車站門口見啦。 那我們一會兒在大學火車站門口見吧。 Zoeng1 siu2 ze2: Gam2 ngo5 dei4 zan6 gan1 hai2 Daai6 hok6 fo2 ce1 zaam6 mun4 hou2 gin3 laa1.
李廣越:唔該呢款手提電話幾多錢呀? 意思﹕小姐,請問這款手機多少錢啊? 拼音﹕Lei5 Gwong2 jyut6: m4 goi1 ni1 fun2 sau2 tai4 din6 waa2 gei2 do1 cin2 aa3?
售貨員:二千伍佰蚊。 兩千五百塊。 Sau6 fo3 jyun4: Ji6 cin1 ng5 baak3 man1.
李廣越:係乜嘢牌子呀? 是什麼牌子呢? Lei5 Gwong2 jyut6: Hai6 mat1 je5 paai4 zi2 aa3?
售貨員:呢隻係諾基亞,新款嚟口架。 這個是諾基亞,新款式。 Sau6 fo3 jyun4: Ni1 zek3 hai6 Nok3 gei1 aa3, san1 fun2 lai4 gaa3.
張小姐:有邊幾隻顏色呀? 有哪幾個顏色呢? Zoeng1 siu2 ze2: Jau5 bin1 gei2 zek3 ngaan4 sik1 aa3?
售貨員:有紅色,藍色同埋粉紅色。 有紅色,藍色和粉紅色。 Sau6 fo3 jyun4: Jau5 hong4 sik1,laam4 sik1 tung4 mai4 fan2 hung4 sik1.
張小姐:藍色啱你啲。 藍色比較適合你。 Zoeng1 siu2 ze2: Laam4 sik1 ngaam1 nei5 di1.
李廣越:係呀,我鍾意藍色。可唔可以聽音樂口架? 是啊,我喜歡藍色。可不可以聽音樂的? Lei5 Gwong2 jyut6: Hai6 aa3, ngo5 zung1 ji3 laam4 sik1. Ho2 m4 ho2 ji5 teng1 jam1 ngok6 gaa3?
售貨員:梗係得啦,仲可以睇電影添。 當然可以,還可以看電影呢。 Sau6 fo3 jyun4: Gang2 hai6 dak1 laa1, zung6 ho2 ji5 tai2 din6 jing2 tim1.
李廣越:而家買有冇優惠口架?平啲啦! 現在買有優惠嗎?算便宜點吧! Lei5 Gwong2 jyut6: Ji4 gaa1 maai5 jau5 mou5 jau1 wai6 gaa3? Peng4 di1 laa1!
售貨員:我哋呢度已經優惠咗口架啦。我送隻藍牙耳機俾你啦。 我們這兒已經優惠了。我送一個藍牙耳機給你吧。 Sau6 fo3 jyun4: Ngo5 dei6 ni1 dou6 ji5 ging1 jau1 wai6 zo2 gaa3 laa3. Ngo5 sung3 zek3 laam4 nga4 ji5 gei1 bei2 nei5 laa1.
李廣越:好,唔該哂。噉就要藍色呢一部啦。 好,謝謝。那就要藍色那一部吧。 Lei5 Gwong2 jyut6: Hou2, m4 goi1 saai3. Gam2 zau6 jiu3 laam4 sik1 ni1 jat1 bou6 laa1.
售貨員:多謝哂!請問俾現金定係碌咭? 謝謝!請問給現金還是刷卡? Sau6 fo3 jyun4:Do1 ze6 saai3! Ceng2 man6 bei2 jin6 gam1 ding6 hai6 luk1 kat1?
李廣越:可唔可以用信用咭? 可以用信用卡嗎? Lei5 Gwong2 jyut6:Ho2 m4 ho2 ji5 jung6 seon3 jung6 kat1?
售貨員:可以。……(還咭)嗱,歡迎下次請再嚟! 可以。..…(還卡)給你,歡迎下次光臨! Sau6 fo3 jyun4: Ho2 ji5. Naa4, fun1 jing4 haa6 ci3 zoi3 lai4
李廣越:唔該請問女裝鞋喺幾樓呀? 對不起,請問女鞋在幾樓啊? Lei5 Gwong2 jyut6: M4 goi1 ceng2 man6 neoi5 zong1 haai4 hai2 gei2 lau2 aa3?
服務櫃臺:喺二樓。 在二樓。 Fuk6 mou6 gwai6 toi2: Hai2 ji6 lau2.
張小姐:係,我醒起喇,喺嗰邊。 對,我想起來了,在那邊。 Zoeng1 siu2 ze2: Hai6, Ngo5 sing2 hei2 laa3, hai2 go2 bin1.
售貨員:歡迎光臨!小姐,有乜嘢可以幫倒你呢? 歡迎光臨!小姐,有什麼可以幫您的? Sau6 fo3 jyun4: Fun1 jing4 gwong1 lam4! Siu2 ze2,jau5 mat1 je5 ho2 ji5 bong1 dou2 nei5 le1?
張小姐:唔該有冇高踭鞋呀? 請問有沒有高跟兒鞋啊? Zoeng1 siu2 ze2: M4 goi1 jau5 mou5 gou1 zaang1 haai4 aa3?
售貨員:有。唔該過嚟睇吓,呢邊全部都係高踭嘅。 有。請你過來看一下,這邊全部都是高跟的。 Sau6 fo3 jyun4: Jau5. M4 goi1 gwo3 lai4 tai2 haa5, ni1 bin1 cyun4 bou6 dou1 hai6 gou1 zaang1 ge3.
張小姐:我好鍾意呢隻牌子呀。 我好喜歡這個牌子啊! Zoeng1 siu2 ze2: Ngo5 hou2 zung1 ji3 ni1 zek3 paai4 zi2 aa3?
售貨員:你要邊隻款式呢? 有。您要哪一款呢? Sau6 fo3 jyun4: Nei5 jiu3 bin1 zek3 fun2 sik1 aa3?
張小姐:我想試吓呢個款。 我想試一下這一款。 Zoeng1 siu2ze2: Ngo5 soeng2 si3 haa5 ni1 go3 fun2.
售貨員:請問你著咩碼呀? 請問您穿多大號啊? Sau6 fo3 jyun4:Ceng2 man6 nei5 zeok3 me1 maa5 aa3?
張小姐:廿六號。 二十六碼。 Zoeng1 siu2 ze2: Jaa6 luk6 hou6.
售貨員:你鍾意邊隻顏色,啡色定係黑色? 你喜歡哪個顏色,咖啡色還是黑色? Sau6 fo3 jyun4: Nei5 zung1 ji3 bin1 zek3 ngaan4 sik1,fe1 sik1 ding6 hai6 hak1 sik1?
張小姐:啡色。 啡色。(咖啡色。) Zoeng1 siu2 ze2: Fe1 sik1.
售貨員:唔該等陣。 請稍等。 Sau6 fo3 jyun4: M4 goi1 dang2 zan6.
張小姐:對鞋好似緊咗啲。仲有冇大啲嘥士口架? 這雙鞋好像有點兒緊。還有大一點號碼的嗎? Zoeng1 siu2 ze2: Deoi3 haai4 hou2 ci5 gan2 zo2 di1. Zung6 jau5 mou5 daai6 di1 saai1 si2 gaa3?
售貨員:你試吓呢對啦,大半碼口架。 您試一下這雙吧,大半號的。 Sau6 fo3 jyun4: Nei5 si3 haa5 ni1 deoi3 laa1, daai6 bun3 maa5 gaa3.
張小姐:唔該!舒服哂!(對李廣越)點呀?好唔好睇呀? 謝謝!真舒服!怎麼樣?好看不好看? Zoeng1 siu2ze2: M4 goi1! Syu1 fuk6 saai3! Dim2 aa3,hou2 m4 hou2 tai2 aa3?
李廣越:好靚呀! 好漂亮啊! Lei5 Gwong2 jyut6: Hou2 leng3 aa3!
張小姐:我要呢對。 小姐,我要這一雙。 Zoeng1 siu2 ze2: Siu2 ze2, Ngo5 jiu3 ni1 deoi3.
售貨員:多謝,三百一十八個半。 謝謝,三百一十八塊五毛。 Sau6 fo3 jyun4: Do1 ze6, saam1 baak6 jat1 sap6 baat3 go3 bun3.
張小姐:打咗折未呀?出便寫住八八折喎。 打折了嗎?外面寫著八八折啊。 Sau6 fo3 jyun4: M4 goi1 dang2 zan6.
售貨員:折咗喇。收你三百一十八蚊啦,五毫子就算喇。 打了。收你三百一十八塊吧,那五毛錢就算了。 Sau6 fo3 jyun4: Zit3 zo2 laa3. Sau1 nei5 saam1 bak3 jat1 sap6 baat3 man1 laa1, ng5 hou4 zi2 zau6 syun3 laa3.
張小姐:我唔夠港紙,人民幣收唔收口架? 我的港幣不夠,人民幣要不要? Zoeng1 siu2ze2: Ngo5 m4 gau3 gong2 zi2, jan4 man4 bai6 sau1 m4 sau1 gaa3?
售貨員:收。不過唔補差價嗰噃。 行,但不補差價。 Sau6 fo3 jyun4: Sau1. Bat1 gwo3 m4 bou2 caa1 gaa3 go3 bo3.
張小姐:噉冇所謂。嗱,呢度係四百蚊。 那沒關係。給,這兒是四百塊。 Zoeng1 siu2ze2: Gam2 mou5 so2 wai6. Na4,ni1 dou6 hai3 sei3 baak3 man1.
售貨員:有冇廿蚊散紙呀?/td> 有二十塊零錢嗎? Sau6 fo3 jyun4: Jau5 mou5 jaa6 man1 saan2 zi2 aa3?
李廣越:我有,嗱。 我有,給。 Lei5 Gwong2 jyut6:Ngo5 jau5,naa4.
張小姐:唔該,第日俾返你。 謝謝。以後還給你。 Zoeng1 siu2ze2: M4 goi1, dai6 jat6 bei2 faan1 nei5.
李廣越:唔使喇,幾蚊雞,濕濕碎啦! 不用了。這麼幾塊錢,算了吧! Lei5 Gwong2jyut6: M4 sai2 laa3, gei2 man1 gai1 ze1, sap1 sap1 seoi3 laa1!

購物 — 詞語解釋

粵語 意思
唔緊要 不要緊。
回,動詞。再如“返學”(回校上課)。
嚟口架 來的,語氣助詞連用。
幾多 多少。
圓,貨幣單位。一蚊為一圓錢,一塊錢。“一蚊”也可是以說成“一蚊雞”
種,可作顏色的量詞。
同埋 和,連詞。
適合,動詞。還可以作副詞,意為“剛”,可重疊為“啱啱”。
相當於普通話的“些”,有表示比較的意思。“啱你啲”是對你比較合適。“好啲”就是好些、比較好。
梗係 一定,肯定。
鐘意 喜歡。
有冇 有沒有。“有冇優惠”意為有沒有優惠。
定(係) 還是,連詞,用於反復問句連接選擇項。“去定唔去?”意為去還是不去。“係”可省略。
碌咭 刷卡
信用咭 信用卡
醒起 記起來,想起來。
高踭鞋 高跟鞋
穿。“著鞋”意為穿鞋。
啡色 咖啡色。
等陣 等一陣,省略了一。
大多半碼 大半碼。比較句可用“V多+數量”,如“等多一陣”、“食多啲”等。
漂亮。
毛,角,貨幣單位。
散紙 零錢。
語氣助詞,轉述所見、所聞用。
嗰噃 語氣助詞,表示提醒、警告。
第日 以後,下次。
唔使 不用。
幾蚊雞 粵語中“數量+嘢”表示東西的偏多或偏少。這裏“幾蚊雞嘢”表示微不足道。如果說“成萬銀嘢”(上萬塊錢的東西)就表示很貴。
濕濕碎 小意思。

購物 — 短文

粵語 意思 拼音
劉老師係北京人,近排亦學緊廣東話。有一日,劉老師喺班度講:「你哋同我揾兩個人,我要『班』花,快啲。 我陣間就返嚟。」佢講完就走咗喇。要班花做乜嘢?成班同學仔冇個知道。 個班長夠醒目又夠叻仔,三兩下叫哂全班一齊投票。全班男女同學加埋三十三人,個個都好落力, 最後選咗兩個班上便最靚嘅女仔。
幾分鐘之後,劉老師返咗嚟,話: 「花喺四樓教務處度,快啲跟我去『班』(搬)嚟啦!」成班同學仔聽到都唔知佢講咩。
劉老師是北京人,最近也在學廣東話。有一天,劉老師在班上說:「你們給找兩個人,我要『班』花。快點!我一會兒就回來。」說完就走了。要班花幹嘛?全班同學沒一個知道。班長很機靈又能幹,一下子就發動起全班同學一起投票。全班男女同學加起來三十三人,每個人都很賣力, 最后選出了兩個班上最漂亮的女孩兒。
幾分鐘后,劉老師回來,說: 「花在四樓教務處那兒。快點兒跟我去『搬』回來!」 整個班的同學聽到後都不知道他説甚麼。
Lau4 lou5 si1 hai6 Bak1 ging1 jan4,gan6 paai2 jik6 hok6 gan2 Gwong2 dung1 waa2.Jau5 jat1 jat6, Lau4 lou5 si1 hai2 baan1 dou6 gong2:「Nei5 dei6 tung4 ngo5 wan2 loeng5 go3 jan4, ngo5 jiu3 『baan1』 faa1, faai3 di1 ! Ngo5 zan6 gaan1 zau6 faan1 lai4.」 Keoi5 gong2 jyun4 zau6 zau2 zo2 laa3. Jiu3 baan1 faa1 zou6 mat1 je5? Seng4 baan1 tung4 hok6 zai2 mou5 go3 zi1 dou6. Go3 baan1 zoeng2 gau3 sing2 muk6 jau6 gau3 lek1 zai2, saam1 loeng5 haa5 giu3 saai3 cyun4 baan1 jat1 cai4 tau4 piu3. cyun4 baan1 naam4 neoi5 tung4 hok6 gaa1 maai4 saam1 sap6 saam1 jan4, go3 go3 dou1 hou2 lok6 lik6, zeoi3 hou6 syun2 zo2 loeng5 go3 baan1 seong6 bin6 zeoi3 leng3 ge3 neoi5 zai2.
Gei2 fan1 zung1 zi1 hau6, Lau4 lou5 si1 faan1 zo2 lai4, waa6:「Faa1 hai2 sei3 lau2 gaau3 mou6 cyu3 dou6, faai3 di1 gan1 ngo5 heoi3 『baan1』lai6 laa1!」Seng4 baan1 tung4 hok6 zai2 teng1 dou2 dou1 m4 zi1 keoi5 gong2 me1..
註釋:
(1) 緊:助詞,用在動詞後面,表示“正在”。“食緊飯”就是正在吃飯。
(2) 喺……度: 在……地方
(3) 叻仔:叻,聰明能幹。叻仔,聰明能幹的小夥子。
(4) 落力: 賣力,努力。

購物 — 粵語語音特點

與普通話相比,粵語的韻母顯得有許多不同之處。下面分別來看一下。
關於元音
(1) 普通話有a,粵語也有,但粵語的a分為長短兩個,因此粵語拼音方案中有aa和 a兩個韻母,其中aa表示長元音,a表示短元音。長元音aa的發音與普通話的a相似,如“媽”,普通讀“ma1”,粵語讀“maa1”。粵語的短元音在普通話裏是沒有的,因此必須注意發好這個音。發這個音時開口不要太大,舌頭稍向後收縮。試比較“買”(maai5)和“米”(mai5)。涉及到短元音a的韻母有ai(係)au(嬲)an(恨) am(今) ak (黑)at (乜)ap(十)。
(2) 元音o與普通話的o相似,如“火”讀fo2,“幫”讀bong1。 但在ou中,o是短的,與普通話的ou近似。如“早”讀zou2。 涉及o的韻母有oi(開) on(漢) ong(康) ot(渴) ok(各)。
(3) 元音e單用與普通話韻母ie中的e 相似,如“謝”(ze6)“靚”leng3、 “石”sek6,但是在ei中,e是短音,與普通話的ei相同,如“畀”bei2、 “四”sei3。
(4) 元音i與普通話的i相近,但後面跟著ng和k的時候,i發音開口較大,也讀得短些,如:“平”(平坦)ping4、“食”sik6。
(5) 元音u與普通話的u相近,但後面跟著ng和k的時候,u發音開口較大,也讀得短些,如:“公”gung1、“屋”uk1。
(6) 粵語中較特別的元音的有oe,涉及這個元音的韻母有oeng 和oek,如“張”zoeng1、“香”hoeng1、“腳”goek3、“著”zoek3。
(7) 還有一個較特別的元音是eo,涉及這個元音的韻母有eoi、eon和eot,如“去”heoi3、“信”seon3和“出”ceot1。

關於韻尾m
m在普通話裏只能做聲母,不出現在韻母裏,但是在粵語中則有很多字韻母是m收尾的。 常用的m收尾的韻母有:aam,am,im。比較一下可發現,普通話裏收n尾的部分字在粵語中是收m尾的:

粵語 普通話 示範
喊 han3 haam3
三 san1 saam1
甘 gam1 gan1
深 sam1 shen1
金 gam1 jin1
心 sam1 xin1
鹹 haam4 xian2
鹽 jim4 yan2
粵語 示範
買 米
係 嬲 恨 今 黑 乜 十
火 幫 早
開 漢 康 渴 各
謝 靚 石
畀 四
平 食
公 屋
張 香 腳 著
去 信 出

購物 — 粵語與普通話語音對比(韻母部分)

普通話韻母 粵語韻母 特殊例子
a (1)aa:阿媽打怕把沙
(2)aat:八發法殺察辣
(3)aap:答插納踏雜閘
(4)at:拔乏伐罰
(1)aai: 大 尬
(2)aam: 眨
(3)o: 傻
ia (1)aa:加家假價蝦下亞
(2)aap:甲夾鴨
(3)aat:壓押軋
(1)aai: 佳涯崖
(2)aak: 嚇 / at 轄
(3)ap: 洽恰
ua (1)aa:瓜花華化話畫(名詞)誇
(2)aat:滑刷挖
(3)aak:畫(動詞)劃
(1)at: 襪
(2)aau: 爪
o (1)o:哦波魔摩摸
(2)ok:博駁薄莫寞
(3)ut:撥勃沒(淹沒)沫
(4)aak:伯魄蔔(蘿蔔)
(5)ak:墨默脈陌
(1)ou: 模
(2)at: 佛
(3)ai: 跛
uo (1)o:多拖火貨過和坐錯所
(2)ok:霍托國洛作索諾
(3)ut:活闊括
(4)yut:奪脫說
(5)oek: 弱若桌
(6)aak: 或惑
(1)ou: 做
(2)uk: 縮
(3)ek: 碩
uo (1)aa:阿媽打怕把沙
(2)aat:八發法殺察辣
(3)aap:答插納踏雜閘
(4)at:拔乏伐罰
(1)aai: 大 尬
(2)aam: 眨
(3)o: 傻
e (1)o:哥個何和賀科課俄
(2)ot:割喝渴
(3)ok:惡各樂(快樂)
(4)aak:額冊客格責澤
(5)ak:特得德克則塞
(6)ap:合瞌
(7)at:核咳
(8)e:遮車惹蛇社射舍
(9)ip:攝涉折(存折)
(10)it:徹熱設哲浙
(11)ik:色的
(1)oek: 著
(2)i: 廁
(3)iu: 了
ie (1)aai:街階皆鞋蟹
(2)e:茄且斜寫瀉卸
(3)it:別跌結潔節列滅鐵
(4)ip:碟接劫貼協
(1)yut: 血劣
(2)aa: 也
üe (1)oek:卻約削爵雀
(2)yut:決月雪血絕
(3)ok:覺(感覺)角(角色)確學樂(音樂)
(4)at:掘倔
(1)oe: 靴
(2)it: 薛
i (1)i:之知支指止紙志史市時 資子自次司思私瓷 衣醫宜椅以意義
(2)ik:織職直識食式適 億憶益譯逼壁的力
(3)ai:制滯駛世勢 遺藝閉米低帝弟雞季麗禮
(4)at:侄質失實室日 一筆畢吉疾七膝
(5)ap:汁執濕十拾 急級輯給(供給)立粒
(6)ei:死四 比彼臂地幾寄技離理利
(1)it: 秩
(2)yut: 乙
(3)aap: 集垃(垃圾)
a (1)aa:阿媽打怕把沙
(2)aat:八發法殺察辣
(3)aap:答插納踏雜閘
(4)at:拔乏伐罰
(1)aai: 大 尬
(2)aam: 眨
(3)o: 傻
er (1)i:兒二而耳
u (1)u:夫婦府苦胡虎姑古烏乎
(2)ou:補布粗杜盧路母努數無
(3)yu:處如書對樹朱豬主著(著作)住
(4)o:初楚阻助梳蔬
(5)au:畝浮埠
(6)ok:幕樸
(7)uk:福服毒哭木俗叔足
(8)at:不骨忽突物勿
(9)eoi:廚除墅
(10)ng:吳五午誤
(1)oet: 術
(2)ap: 入
ü (1)yu:余魚雨預譽遇喻
(2)eoi:居舉句巨聚呂女區
(3)uk:局曲綠續菊
(4)eot:律率恤
(5)at:橘屈
(6)ik:域
(1)ai: 婿
(2)u: 芋
ai (1)aai:擺拜猜埋買賣奶排
(2)ai:矮篩
(3)aak:白拆摘窄
(4)ak:脈麥塞(堵塞)
(5)oi:才菜該耐害
uai (1)aai:乖怪懷壞快
(2)oet:摔
(3)eoi:帥衰
(4)ui:會(會計)
ei (1)ei:悲被肥飛美微尾未
(2)ui:杯倍梅妹培配
(3)ai:費肺危威為違委
(4)oei:累淚類誰
(4)ak:北肋
(1)oi: 內
(2)aak: 賊
(1)ap: 給
(2)ut: 沒(沒有)
(1)e: 啡(咖啡)
uei (1)eoi:對堆吹歲推最睡垂翠
(2)ui:灰回會匯賄
(3)ai:歸跪龜軌輝虧
ao (1)aau:包飽考烤靠貓跑
(2)ou:保寶報抱操草刀高號勞毛
(3)iu:超朝少紹照
(1)oek: 著(著火)
iao (1)aau:交教酵敲較覺(睡覺)校
(2)iu:表小鳥橋遼苗吊調
(3)oek:腳削藥
(1)ok: 殼角
ou (1)au:歐抽鬥夠候樓收走扣
(2)uk:肉熟粥
(1)ou: 都
iou (1)au:究九酒求劉牛秋舅油
(2)uk:六宿(一宿)
(1)iu: 丟

購物 — 練習

(1) 跟讀以下詞語,注意m韻尾的發音。
三心兩意
saam1 sam1 leong5 ji3
今日琴日
gam1 jat6 kam4 jat6
表情深沉
biu2 cing4 sam1 cam4
深山老林
sam1 saan1 lou5 lam4
敢作敢為
gam2 zok3 gam2 wai4
鹽鹹糖甜
jim4 haam4 tong4 tim4
淒淒慘慘
cai1 cai1 caam2 caam2
險象環生
him2 zoeng6 waan4 sang1
點點滴滴
dim2 dim2 dik6 dik6
念念不忘
nim6 nim6 bat1 mong4
(2) 判斷以下讀音哪個是正確的。
(3) 用括號內的詞語替換下劃線詞語並完整讀出句子。
我想買部手提電話。/td>
(件、衫)
(張、CD)
佢著大碼鞋
(中碼、裙)
(細碼、T恤)
(加大碼、牛仔褲)>
你鍾意紅色定係黃色
(食飯、食麵)
(睇戲、行街)
(香港、澳門)
我晚黑八點返工
(朝早、返學)
(今晚、返屋企)
(聽朝、返嚟)
條裙,啱晒你
(提子、甜、食)
(款手提、新潮、用)
(本書、淺、學)
(4) 按實際情況回答以下問題。
你想買乜嘢?
你知唔知道邊度有影相機賣?
你部手提電話喺邊度買口架?
你部手提貴定係相機貴?
你部相機買咗幾多錢?
你朋友著幾大嘥士嘅牛仔褲?
你著幾大碼鞋?
你鍾唔鍾意你哋先生著嘅嗰款衫?
邊隻顏色嘅T恤最啱你?
買嘢嗰陣你鍾意碌卡定係俾現金?

購物 — 趣味粵語

貨幣單位在普通話裏有圓、角、分,口語則稱塊、毛、分;粵語把“塊”叫“蚊”,“角”叫“毫”。據說普通話中的“毛”卻是從“毫”而來,真實與否不得而知。話說以前做生意記帳,不用阿拉伯數字,所以常常要書寫“一毫兩毫”等。生意人圖方便,把“毫”字去掉上半截,寫成了“毛”。
一個廣東人在上海開了一家商店,請了一個上海人來當帳房先生。這個上海人翻開帳本一看,滿眼都是“一毛”“二毛”,不明白是什麼意思。只好請教同事。同事告知,廣東人的“毛”就是“角”,凡是“毛”都可以寫成“角”
一日,帳房先生在帳本上看到一姓毛的客戶名字,覺得把別人的姓隨便簡化不禮貌,於是非常工整地把“毛先生”改寫為“角先生”。